Lillestrøm
ALT PÅ ETT STED: Ordfører Ole Jacob Flæten (nr. 2 fra høyre) er glad for at byen har fått én felles kommunikasjonskanal. Her flankert av (f.v.) Anne Merete Hagnæss Rodem (Lillestrøm Kultursenter), Rino Larsen (Createurene) og Lill-Torunn Kilde (Kildekom).
ALT PÅ ETT STED: Ordfører Ole Jacob Flæten (nr. 2 fra høyre) er glad for at byen har fått én felles kommunikasjonskanal. Her flankert av (f.v.) Anne Merete Hagnæss Rodem (Lillestrøm Kultursenter), Rino Larsen (Createurene) og Lill-Torunn Kilde (Kildekom).

Alt om det herlige Lillestrømlivet!

– Denne kanalen har vært etterlengtet. Endelig har vi fått et digitalt møtepunkt for alle i Lillestrøm-regionen, sier ordfører Ole Jacob Flæten i Skedsmo kommune.

Et fantastisk samarbeidsprosjekt 

– Vi har behov for å vise frem alt det fantastiske som skjer i vår region, og det er flott at alt nå samles på ett sted. Jeg er stolt av denne kanalen og ønsker Lillestrømlivet velkommen. Vi trenger engasjerte mennesker med et bankende hjerte for Lillestrøm til å dra lasset. Men det er viktig å presisere at her er det mulighet for mange å bidra – både privatpersoner og næringslivet, sier ordfører Ole Jacob Flæten.

Høsten 2017 besluttet et enstemmig kommunestyre å bevilge penger til oppstart av en egen nettside for Lillestrøm-regionen. Oppdraget gikk til noen av de som tidligere har vært initiativtagere for å etablere en felles, digital kanal for byen; Rino Larsen på vegne av reklamebyrået Createurene, kommunikasjonsrådgiver Lill-Torunn Kilde og Anne Merete Rodem fra Lillestrøm Kultursenter. Sammen har de dannet selskapet Kry & Co.

Kry av byen

– Jo mer vi vet om Lillestrøm, desto stoltere blir vi. Vi ønsker at de gode historiene om byen vår deles på sosiale kanaler og i eksterne medier over hele landet. Vi ønsker å bidra til at bruken av Lillestrømregionens tilbud innen handel, kultur og aktiviteter økes. Vi ønsker å styrke konkurransekraften i kampen om innflytterne, og sammen skal vi bygge identitet og stolthet blant beboerne, sier Rino, Lill-Torunn og Anne Merete.

De har hatt en travel vinter med utvikling av plattformen og produksjon av innhold i samarbeid med sine partnere.
– Vi er glade for at kanalen nå ser dagens lys, selv om det er en del ugjort på siden når det gjelder innhold og tekniske løsninger. Men vi får bygge sten for sten og være tålmodige. Det skal vi gjøre, for vi har et varmt og ekte engasjement for byen vår. Vi er krye av byen vår, derav selskapsnavnet vårt, Kry & Co AS. 

Tett på verden 

Lillestrøm har en fantastisk beliggenhet, med 10 minutter med tog til Oslo eller landets hovedflyplass. I tillegg har vi et forsknings- og teknologimiljø i verdensklasse, et sterkt høyskole- og universitetsmiljø, samt nærhet til naturen. Kunnskapsbyen Lillestrøm har utarbeidet visjonen «Tett på verden». Daglig leder i Kunnskapsbyen, Anita Orlund, sier at visjonen handler om mye mer enn geografi. Den er en beskrivelse av Lillestrømkulturen.

Banksjef i LillestrømBanken, Siri Berggreen, og daglig leder i Kunnskapsbyen Lillestrøm, Anita Orlund, er initiativtakere til Lillestrømkonferansen, der visjonen «Tett på verden» ble lansert. 


– I Lillestrøm er vi åpne, utadvendte og inviterende. For at en visjon skal bli levende, må den benyttes av næringslivet, det offentlige og kulturlivet i byen. Så vi må alle framsnakke Lillestrøm så fort muligheten byr seg.

Lillestrømkonferansen 2018
Tilbake
ANNET INNHOLD